sobota, 12 lutego 2011

Bułki supełki


Bardzo spodobały mi się bułeczki pokazane na stronie Domowe wypieki. Wprawdzie chwilowo nie mam sezamu, ale to zbyt mało aby odmówić sobie ich spróbowania. Ciasto jest dość twarde, łatwe do formowania, dlatego postanowiłam nieco inaczej je wymodelować. Powstały supełki, które przyjemnie zjada się odrywając kawałek po kawałku. Pyszne z masłem, równie wspaniałe maczane w oliwie z oliwek.

 Składniki:
520 g mąki pszennej typ 650
10 g soli
1 łyżka mąki ziemniaczanej
11 g suchych drożdży instant
15 g cukru
180 g jogurtu naturalnego
60 g wody
80 g oleju słonecznikowego

 Wykonanie:
Drożdże i cukier mieszamy z 2 łyżkami ciepłej wody i odstawiamy na kilka minut do podrośnięcia. Do pozostałej wody dodajemy olej i jogurt. Mąkę mieszamy z solą i mąką ziemniaczaną. Dodajemy podrośnięte drożdże oraz wodę z olejem i jogurtem. Wyrabiamy ciasto, które jest dość zwarte. Przykrywamy miskę ściereczką i odstawiamy ciasto na kilka minut po czym znów chwilę wyrabiamy. Odstawiamy w temperaturze pokojowej na 1-1,5 godziny. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Wyrośnięte ciasto wykładamy na blat, wałkujemy na prostokąt i dzielimy na 16 pasków o wymiarach około 2 x 15 cm. Z każdego paska formujemy bułkę zawiązując supełek, a końce zawijając pod spód. Układamy na blasze, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 20-30 minut do wyrośnięcia. Wyrośnięte bułeczki smarujemy roztrzepanym białkiem. Pieczemy w nagrzanym piekarniku, w temperaturze 200°C przez około 15-20 minut.

2 komentarze:

asieja pisze...

taką jedną na śniadanie bym sobie zamarzyła..

Kubełek Smakowy pisze...

Dobrze, że przepis nie zasupłany. Ja wciąż dojadam jeszcze 20 moich sobotnich drożdżówek, a tak naprawdę, to zjadłam dzisiaj ostatnią, ale te bułeczki też muszę zasupłać w najbliższym czasie.

Prześlij komentarz