niedziela, 9 czerwca 2013

Kotlety z kaszy gryczanej


 Jako wielbicielka kasz, proponuję dziś smaczny obiad z udziałem kaszy gryczanej. Choć najbardziej lubię ją na śniadanie, z mlekiem, kotleciki również od czasu do czasu goszczą na naszym stole. Bardzo odpowiada mi połączenie lekkiej goryczki kaszy gryczanej z nabiałem, dlatego robiąc po raz pierwszy taki obiad bez wahania dodałam do niego biały ser. Połączenie bardzo udane!

 Składniki:
1 szkl kaszy gryczanej
1 jajko
200-300 g sera białego
1 łyżka posiekanej świeżej natki pietruszki
sól i pieprz do smaku
bułka tarta
olej słonecznikowy do smażenia

 Wykonanie:
Kaszę płuczemy i wrzucamy do wrzącej, osolonej wody. Gotujemy kilka-kilkanaście minut, aż kasza zacznie się rozpadać. Odcedzamy i zostawiamy do przestygnięcia. Przestudzoną kaszę mielimy, dodajemy biały ser, mielimy ponownie, aż do uzyskania niezbyt jednolitej masy. Dodajemy posiekaną drobno natkę pietruszki, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Na koniec dodajemy jajko, mieszamy masę, formujemy kotleciki, obtaczamy je w bułce tartej i smażymy na złoty kolor.

1 komentarze:

Harmonia smaku pisze...

Cześć Wytypowałem Twój blog do nagrody Liebster Blog Award. Więcej informacji znajdziesz na moim blogu o adresie: http://harmoniasmaku9.blogspot.com/
Pozdrawiam :)

Prześlij komentarz