czwartek, 11 lipca 2013

Ciasto marchewkowe


 Są ciasta, które zachwycają mnie swoją prostotą i smakiem. Moje ciasto marchewkowe powstało na bazie przepisu Doroty. Zrezygnowałam ze składników, których teraz jeść nie powinnam, więc moja wersja jest nieco uboższa, a mimo to bardzo udana. Ciasto wyszło delikatne, wilgotne i bardzo smaczne. Nie chciałam całkowicie rezygnować z dodatków do ciasta, dlatego dałam rodzynki i suszone morele. Polecam, jeśli ktoś z marchewką w wypiekach jeszcze nie eksperymentował, zwłaszcza, że smak marchewki właściwie nie jest wyczuwalny. 

 Składniki na ciasto:
1 szkl mąki pszennej
0,5 szkl drobnego cukru do wypieków
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
0,3 szkl oleju słonecznikowego
2 jajka
1 szkl startej na drobnych oczkach marchewki 
bakalie - rodzynki, pokrojone suszone morele
szczypta przyprawy korzennej i cynamonu 
szczypta soli

 Wykonanie:
Jajka ubijamy z olejem. Mąkę mieszamy z cukrem, solą, proszkiem do pieczenia, sodą i przyprawami. Dodajemy do niej jajka, mieszamy. Pod koniec dodajemy marchewkę i bakalie. Wylewamy ciasto do foremki. U mnie była to foremka silikonowa, więc nie wymagała smarowania tłuszczem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 175°C i pieczemy z termoobiegiem przez około 40-45 minut.

1 komentarze:

Goa pisze...

Ciasto marchewkowe uwielbiam, twoje bardzo mi się podoba:)

Prześlij komentarz