piątek, 8 kwietnia 2011

Placki ziemniaczane z twarogiem


 Piątkowy obiad.. Co wymyślić? Przypomniał mi się przepis, który zobaczyłam na stronie gotujmy.pl Już dawno miałam ochotę go wypróbować. Placki ziemniaczane z serem twarogowym okazały się bardzo, bardzo smaczne! Komuś, kto tak jak ja, jada ziemniaczane ze śmietaną, będą smakowały. Zmieniłam nieco proporcje jeśli chodzi o oryginalny przepis. Dałam więcej sera, a mimo to wcale nie dominował. Bogatsza o ser wersja placków ziemniaczanych jest godna polecenia!

 Składniki:
700 g ziemniaków
200 g twarogu
1 jajko
2 łyżki śmietany
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
2 łyżki mąki
sól i pieprz do smaku

 Wykonanie:
Surowe ziemniaki trzemy na tarce. Odciskamy je i dodajemy pozostałe składniki. Mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Smażymy na oleju niewielkie placuszki.

10 komentarze:

magda k. pisze...

bardzo apetyczny obiad :) z twarogiem jeszcze nie próbowałam :)

Sabienne pisze...

Ach, placki mają ten wspaniały, właściwy kolor, pewnie i smak:-)Ja jadam ze śmietaną, ale twaróg to tez zmyślne rozwiązanie.

aga pisze...

placki ziemniaczane bardzo lubie i chetnie wyprobuje Twoj przepis z dodatkiem twarogu:)

asieja pisze...

narobiłaś mi ochoty na ziemniaczane..

Kubełek Smakowy pisze...

Znam oczywiście placki ziemniaczane (i jeszcze nigdy nie wyszły mi dobre) ale takich twarożkowych nie. Jako wielbicielka serów wyrokuję: muszą być pyszne!

Aurora pisze...

oglądam sobie porą nocną ulubiony serial i chętnie bym teraz jednego wchłonęła!!!

Eff pisze...

Zapowiadają się pysznie :) polecam też z kiszoną kapustą :).

Violiśka pisze...

Też myślałam ostatnio o plackach ziemniaczanych:) właściwie z chęcią schrupałabym teraz:)Ciekawe te z serem, chciałabym tez wypróbować z marchewką:)

Szana pisze...

wygladaja pieknie, powiem o nich mamie, jest fanką :)

katie pisze...

Lubie placuszki, ale posolone. Ciekawa jestem tego polaczenia, bo widze, ze tez sa na slono.

Prześlij komentarz